Norrlandssemester!

Lite update om helgen och minisemestern!

fredag.
jag åkte bussen 08.05 från vika in till norrköping ..gud så länge sen jag åkte buss :S jag gick hem till systeryster M,för bussen till sthlm gick inte förrän 10.25 så vi gick och handlade lite matsäck, tidningar mm till resan :)
jag trodde inte det var många som åkte swebuss, fast det var ju iofs fredag men ändå..massa folk var det fick typ vänta på en till buss för vi var för många. och den bussen som vi inte fick gå på gick bara till nyköping? då trodde man ju den vi fick skulle inte gå in i nyköping utan direkt till stockholm..men nae vi åkte in där vettu..nån jäkel som inte lyssnade säkert!!
bussresan gick suveränt vi hade dock 2 pratkvarnar sätet framför oss..vi som var inte trötta och tänkte,ÅH sova på bussen! hmm..
väl framme i Stockholm,skööönt var min första tanke. men det var inte så skönt som jag tänkt mig haha. vi hade ju en del packning och tjocka jäkla vinterjackor som tog kål på en! inget bra shopping tips!! varning.
men hittade iaf rätt bra i sthlm känner mig ju inte direkt som hemma där..hah men det gick skit bra :D vi klarade oss galant.
shoppade ett par svarta high heels från dinsko och en vit/ljusblå kjol från monki,blev inte rea för min del men syster hittade en del fynd, ett par tröjor på monki för 20-40 kr! vilka kap alltså!
det räckte för min del och energin tog slut efter 2 timmar :P inte likt mig..men skyller på jackan och packningen;)


vi behövde en liten paus, så vi tog en fika :)
en kl 15 så ringde paps och sa att han var klar och vi var redo att lämna shoppingen för att dra iväg med släkten :)så vi hoppade in i bilen och for iväääg :P
   
gottigotti i bilen

Klockan 18 var i framme hos moster maud och kalle för middag :) där var också mormor och kusin med familj!
Vi åt jätte god mat,potatisgratäng, kött och sallad, fruktsallad och glass till efterrätt. och så blev tittade vi på Lets dance.
  
Hugo & Tuva :)
innan vi åkte hem till mormor där vi sov så åkte vi ner på stan en sväng för att kolla läget om det var nått drag påt..hmm njae rätt dött :( hehe kanske var lite för tidigt eller så var det inge partytime.

lördag
Jag och mina systrar sov hos mormor alltid lika mysigt fast 3 systrar i ett och samma rum kan ryka ihop? haha men det funkade skapligt :D
Kussenkicki kom förbi på förrmiddagen för att få med oss en sväng på stan, och de tackar vi inte nej till :)
fast min ekonomi är ju inte den bästa nu :(buhu..så blev inte nått shoppat för mig, fast hittade liite små grejer som 2 nagelack för 20 kr :)
vi åkte runt där lite överallt till Eriks hjälpen,E-center,Dollar mm. tills kl blev 4 då vi skulle åka och äta hos andra moster och kusin bodells :)
riktigt god mat där också och till efterrätt blev det glass med varma pärpn, första gången jag åt det.Gott vare :D
kl 8 var det ju Melodifestivalen så vi åkte hem till kristin och tittade på mellon käkade snacks och film där. Gillar inte riktigt det nya med melodifestivalen hur man röstar och såå... men det var bra att E.M.D och Molly gick vidare..fast tyckte Velvets låt var bra men INTE BWOs låt  :@
Vi tittade på filmen Hot chic också..vilken film haha!
Gud så mkt snöö det var där uppe alltså..har jag missat att berätta haha.
   

söndag
Vi följde med mamma och moster Anette på stan igen :)
på E-center igår så pratade en telefonförsäljare med mig och lis, de var från telenor.de försökte lura på mig ett abonemang..men jag sa att jag hade ett redan.- Men du kan ha ett på sidan av, och ringa till din mamma o pappa med de, WHY? haha.. varför ska man ha 2 för? jävla idiot..höhö mig lurar ingen!  men han kände en från norrköping iaf ..haha lite kul.
och när vi åkte dit igen denna dag så stod det ännu en till telefonförsäljare fast från 3 såklart ska de försöka med mig igen..varför mig för ?:S fast han var snygg..synd att jag dissarn haha.fast pratade lite med han ;)
och tror ni inte att telenorkillen var där igen.. ändå att jag gick på andra sidan om han så gick han mot oss när vi gick förbi..:@ :P ny dag idag! :D sa han och försöktr med mig..haha aldrig!
mormor mådde inte så bra idag :( de åkte in till sjukhuset med henne för att ta prover mm.. men hon kom hem och sov.



måndag
vaknade upp hos mormor och väcktes av att en jäkel som ringde fel, hooooooon kan ju ifaaan nte ringa på morgonen och väcka mig :Ojävla k*rring!! hah..arg blev jag.
mormor åkte till sjukhuset på morgonen igen för att kolla..men när hon kom hem var det inget fel :) mådde mkt bättre då.:):)
vi käkade frukost sen satte vi oss i bilen för en liten resa på ca 5 timmar i en bil fullpackad och 5 pers. (y) men det gick la super!  när vi åkt en lite bit ringde pap till sin bror för att höra om de var hemma (i sthlm) men de var ungefär 5 min ifrån oss..haha så jäkla komiskt,så vi stannade på en mack för att snacka lite :)
denna helg blev en stor släkt träff :D allihop på samma helg typ.goodiie
jag sov typ hela vägen sen tills jag vakna när vi skulle stanna och käka någonstans i stockholm..men nae blev inte där, Järna blev det. supermysig restaurang..eller nae ett ok värdshus haha. maten var god iaf :)
kom hem runt kl 6 tror jag..då var det bara att packa upp och ladda inför Badmintonen kl 8..
Tror det eller ej men linkan och jag vann :D woohooo glada blev vi iaf :) :)  good work!
Då kunde jag somna gott iaf hihi
     


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh good god. Vilken bra update käcci.

Puss

2009-02-24 @ 19:14:03
URL: http://maown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0